צעצועי עץ מונטסורי

בשנים האחרונות חלה בישראל עלייה מבורכת במודעות לשיטות חינוך קצת אחרות, או אלטרנטיביות, המציעות לילדים והוריהם אפשרות שונה לחיי הגן ובית הספר. אחת השיטות הללו צמחה באיטליה לפני כ- 150 שנה וקרויה "שיטת מונטסורי" על שם ההוגה והמייסדת – מריה מונטסורי. זוהי שיטה המתמקדת בעיקר בילדים עד לגיל סיום הגן אשר מציעה זווית הסתכלות הוליסטית ומדעית התורמת להתפתחות הילד.
בתוך כך, מושם הדגש גם על מכלול הסביבה התומכת בילדים, לרבות אביזרים וצעצועים.
ב- "סטודיו סתיו" תוכלו למצוא צעצועי עץ מונטסורי ברוח עקרון המשחק הפתוח. מדובר בצעצועים מעוצבים וקסומים עם מרקם נעים וטבעי, עשויים  בהשראת העצים ובעלי החיים המקומיים בארץ ישראל.

אם גם אתם מעוניינים להזמין מאיתנו צעצועים מונטסוריים תוכלו לבחור בין היתר בסט מלא של חיות יער, זוג לוטרות, זוג צבאים ארץ ישראלים, זוג שועלים, שלישיית עצים, זוג קיפודים, סט צבאים ושיחי פסטל, זוג גיריות, ועוד. אלו צעצועים מונטסורי לתינוקות ולילדים המיוצרים בעבודת יד מדויקת, איכותית ומוקפדת על ידי סתיו שבת, היוצרת והמאיירת של מוצרי נייר וצעצועי עץ ייחודיים, מקימת הסטודיו.

קצת על שיטת מונטסורי

לפני שאתם מזמינים משחקים וצעצועים מונטסוריים בוודאי תרצו לדעת דבר או שניים על השיטה.
כאמור, היא נוסדה לפני כ- 150 שנה על ידי מחנכת ורופאה איטלקית בשם מריה מונטסורי, שעבדה בעיקר עם ילדים עד גיל 6 שנים. בתוך כך, מריה ייסדה שיטה המבוססת על סביבה המעודדת למידה עצמאית של ילדים ועל יכולתם לבטא את עצמם באופן אותנטי וטבעי. כלומר, העיקרון המנחה הוא אמון ביכולותיו וכישוריו הפנימיים והטבעיים של הילד, כבוד רב אליו, מתן עצמאות וחופש, כאשר ההתערבות של המבוגר הינה מינימאלית ונועדה בעיקר להכווין לשימוש בכלים המצויים בסביבה, ולפתור בעיות התנהגות.

 בדומה לאנתרופוסופיה, גם שיטת מונטסורי מחלקת את התפתחות הילד והאדם לשלבים שונים, אם כי כאן ההפרשים הם של 6 ולא 7 שנים. לפי השיטה, השלב הראשון עד גיל 6 מאופיין ברגישות גדולה להתנסויות כאשר עם הזמן הילד הולך ומבטא מיומנויות נרכשות. כך בהדרגה, בעוד המיומנויות הולכות וגדלות הרגישות להתנסויות פוחתת והשאיפה המרכזית היא להגיע לעצמאות פיזית. על מנת לאפשר לו לעשות זאת יש צורך כאמור בסביבה מוכנה ותומכת, מאורגנת ומסודרת, המאופיינת באיזון של צורות וצבעים, אור טבעי, הרמונה וצבעוניות חד גונית.

משחקי מונטסורי

אם אתם מחפשים חנות מונטסורי או משחקי מונטסורי למכירה כדאי שתדעו שמדובר בעולם ומלואו. למעשה יש בשיטת מונטסורי משחקים המתאימים לגילאים השונים, למשל משחקים לפיתוח החושים, לפיתוח השפה, להיכרות עם הטבע, משחקי חשבון וגיאוגרפיה וכן הלאה. מטבע הדברים, משחקים אלו מתאימים לגילאים שונים, אך הדגש הוא כמעט תמיד על פשטות המעודדת מגע והתנסות של הילד, על חושים ומרקמים, ועל התערבות מינימאלית של המבוגר שמטרתו לייצר את התנאים האידיאליים.

בסטודיו שלנו, המתמחה בייצור צעצועי עץ תוכלו למצוא צעצועים המתאימים בחזותם, במהותם, בגווניהם ובמרקמם לשיטת מונוטסורי. בעלי החיים והעצים בהשראת הנופים המקומיים מהווים מצע מצוין לפיתוח היצירתיות והדמיון בגילאים הצעירים, עם צורך מינימלי בהתערבות מבוגר– למרות שגם אתם בהחלט יכולים להנות במשחק משותף עם ילדכם. בדמויות העץ החביבות אפשר להשתמש גם בתור משחק וגם בתור פריט עיצובי לחדר הילדים ולחדרים נוספים בבית. הקסם שלהם, הדיוק, המגע העדין והאיכות הגבוהה – כל אלו יבטיחו שהילדים ייהנו מצעצוע נהדר שגם יעבור לאחים הבאים ויישמר לאורך זמן. זוהי מתנה שכל ילד ישמח לקבל ואין זה משנה אם הוא הולך לאחד מגני מונטסורי בארץ, לגן בשיטת ולדורף או למערכת החינוך הרגילה.

לפרטים נוספים והזמנות

צעצועי עץ מונטסורי ניתן להזמין כבר עכשיו דרך האתר ולקבלם במשלוח מהיר. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם הסטודיו בטלפון 050-5200841.