מה הקטע של לייבש פרחים?

למי זה מתאים?

ייבוש פרחים הוא תחביב שמתאים לכולם, וזו דרך מיוחדת וכיפית להיות בקשר עם הטבע מסביב,  זה מאפשר להאט, להסתכל מקרוב, לשים לב ולחפש את הפרטים הקטנים, זה זמן איכות בחוץ, לבד או עם הילדים או לילדים לבד! לחפש ללקט ולייבש ותראו איזה כיף יהיה לחכות עד ליום בו תוכלו לפתוח ולראות מה יצא!

אז מה זה בעצם מייבש פרחים?

זה כלי עבודה, כלי ליצירה, נוח, שמאפשר להניח פרחים ולכבוש אותם תחת לחץ. בין דפים וקרטונים דקים מניחים את הפרחים והעלים שאספנו. את כל השכבות סוגרים בין שתי פלטות עץ שמהדקים באופן שווה בכל הצדדים, באמצעות ברגים ופרפרי מתכת. לאחר 2-3 שבועות. אפשר לפתוח ולראות מה יצא!

מהות התהליך:

המייבש מהווה ערוץ מקשר שלנו לטבע. הרצון לחפש את הפרחים והעלים היפים בעינינו, מביאים להאטה, בקצב ההליכה, בקצב המבט. מכאן- יש עולם שלם שאפשר להעמיק בו. אנחנו וגם עם הילדים שלנו ביחד. להתבונן בצבעים, בעלים, בתרמילי הזרעים, בפירות. אולי אפילו לפתוח גוגל ולקרוא קצת, מה איכות הצמח, האם הוא מוגן או לא, מה התפוצה שלו, אולי יש לי איכויות מרפא, אולי אפילו אפשר לאכול אותו? אולי לזכור איזה שם של פרח חדש- השם לא חשוב, אבל הוא נותן תחושה של היכרות, ואם נכיר יותר טוב, גם יהיה לנו אכפת יותר, משמע, נשמור יותר ונרצה בטובתו של הטבע, ומכאן, שלנו. נעריך אותו. עד כדי כך אני חושבת שהערך כאן גדול! 

זו בחירה של כל אחד ואחת לאיפה לקחת את פעולת ייבוש הפרחים, וכמה להרחיב את המעגלים שהיא מאפשרת לכם בלקרב את הסביבה את הלב. זה לא רק לייבש פרחים.

אז מה ההבדל בין מייבש פרחים לייבוש בין דפי ספרים?

גם אני ייבשתי בתור ילדה בין דפי ספרים, אבל גם היה לי מייבש פרחים ייעודי, ואני נהנת משתי השיטות עד היום. בשניהם הייבוש יכול לצאת מוצלח אם עושים את זה נכון. עדיף שיהיה לחץ יחסית גבוה, מה שמאפשר המייבש לעשות בקלות. אם שמים בספר עדיף שיהיה אחד עבה ועדיף למקם אותו מתחת לערימת ספרים כבדה נוספת. המייבש הוא פשוט כלי ייעודי לייבוש, ולכן מקל על התהליך. יתרון המייבש על פני ספר כבד, הוא שקל לקחת אותו לכל מקום- לטיול, לנסיעה לחוץ לארץ.

אבל הדבר הכי משמעותי בעיני הוא ערך הטקסיות. יש מקום קבוע מעין ריטואל עליו אני חוזרת בלייבש במייבש פרחים זה הופך את החוויה למעמד מרגש. לפתוח את הברגים לאט לאט, להרים שכבה שכבה ולראות מה יצא.

מה הקשר בין צילום לייבוש פרחים?

הפעולה של ייבוש פרח או עלה- מקבעת אותו בנקודת זמן. הפרח יישאר כזיכרון ועדות לחוויה שחוויתם, לתקופה בחיים, לטיול שעשיתם. 

כדי לראות את מייבש הפרחים שאנחנו מייצרים לחצי כאן.

השאר תגובה

כל התגובות מונחות לפני פרסומן