סוגי עץ מלא לצעצועים

בסטודיו סתיו מעצבים ומייצרים צעצועי עץ טבעיים, איכותיים וייחודיים מסוגים שונים של עץ מלא. השימוש בעצים טבעיים ומלאים, שאינם מעובדים כמו דיקט את פלטות מעובדות, דורש הרבה עבודה המבוצעת ביד באופן מוקפד עם שימת לב לכל פרט.

סוגי עצים ליצירת צעצועים

 יש לדעת כי קיימים הרבה סוגי עץ מלא לנגרות הזמינים בארץ, אשר מסופקים גם בתור סוגי לוחות עץ שונים כאשר לכל סוגי עץ מלא יש תכונות ייחודיות משלו. התכונות כוללות את בית הגידול של העץ, גוון וטקסטורה ייחודיים, רמת צפיפות של סיבי העץ, מידת קשיחות העץ, עמידותו למים וכדומה. אנו בסטודיו עושים שימוש בסוגי עץ שונים ליצירת צעצועים, ובייחוד בסוגי עץ מלא של צפצפה ועץ בוק מלא, העוברים הליכי עיבוד עץ טבעי ידניים ומוקפדים

מאפייניו של עץ הצפצפה

עץ הצפצפה או בלועזית Populus הינו עץ המונה כארבעים מינים הגדלים בחצי הכדור הצפוני. מדובר בעץ מבוקש מאוד בתעשייה, אותו מייבאים בעיקר מארצות הברית. העץ עצמו הינו מרשים וגדול ויכול להגיע לגובה של חמישים מטרים, עם היקף גזע של שניים וחצי מטר. גוון העץ משתנה בהתאם לאזור בגזע, כאשר בחלקו החיצוני העץ נוטה לגוונים בהירים קרובים ללבן של קרם וצהוב, ובחלקו הפנימי הוא נוטה לגווני אפור וירוק. בנוסף, לעץ תצורת סיבים אחידה ויש לו מעט עיניים.

הביקוש לעץ צפצפה בתעשייה נובע מתכונותיו השונות. בתור התחלה מדובר בעץ רך וקל משקל עם צפיפות יחסית נמוכה של סיבים אך חזק במיוחד. כמו כן עץ זה דוחה מזיקים וחרקים והוא נחשב כעמיד במיוחד לאורך זמן בזכות חלבון מיוחד מסוג SP1 . בנוסף, בהיותו עץ רך הוא קל לעיבוד בעבודה ידנית ועם מכונות, והוא גם נדבק מעולה, לא מתעוות או מתכווץ, אינו נדבק בעת הכנסת ברגים או מסמרים, וקולט היטב צבע.

 תכונות אלו הופכות את הצפצפה לעץ מבוקש עבור עבודות נגרות שונות ומגוונות, לרבות יצירת רהיטים, מסגרות לריפוד, עבור יצירת פריטי נוי ולפיסול בעץ, ריצוף, חיפויים, בניית שערים ועוד. יחד עם זאת, מכיוון שעץ הצפצפה נוטה לאחר עיבודו לקצוות מחוספסים, העבודה עמו דורשת לשים דגש על הקצעתו בכדי לקבל פינות ומשטח עץ חלק ונקי.

 מאפייניו של עץ בוק

עץ נוסף בו אנו עושים שימוש הינו עץ בוק המכונה גם אשור, שיש לו עשרות מינים. הוא גדל בצפון אמריקה, אסיה ומזרח אירופה, ומגיע לגבהים מרשימים של שמונים ואף מאה מטרים. מדובר בעץ קשיח וכבד עם סיבים צפופים, וגוונים המשתנים בהתאם לאזורו בגזע הנעים מחום בהיר עד לחום כהה, שגם משתנים בין מיניו השונים. כמו כן זהו עץ נוח לעיבוד, חזק ועמיד לאורך זמן ועמיד בפני לחצים, היכול לשאת עומסי משקל כבדים. בנוסף הבוק הינו נטול ריח, מציג רמת גמישות גבוהה, נוח לכופף אותו והוא אינו נדרש בהרבה תחזוקה.

בעץ הבוק עושים שימושים רבים בתעשייה, לרבות ייצור רהיטים, לבניית דקים ופרקטים, וכן עבור ייצור פריטי נוי, יצירות אומנות וכלי נגינה. כמו כן בשבבי העץ עושים שימוש לייצור בירה ובעבר הוא שימש עבור אדני רכבת והוא גם נחשב כעץ טוב להסקה.

עיבוד עץ מלא

עיבוד עץ מלא הינו הליך מקצועי הדורש הרבה מאוד התעסקות, המוכתב ממאפייני סוג העץ עימו עובדים ומהבנה של העץ שהינו חומר גלם חי המגיב לסביבתו. לכן עבודה עם עץ מלא דורשת הרבה ריכוז, שימת לב וקשב לחומר ולשפה של העץ ויכולת להבין אותה. עבודה זו עושה שימוש בכלי נגרות ידניים שונים כמו מקצועות, סכיני גילוף ומפסלות, שהשליטה בהם ובמלאכת הנגרות דורשת רמה גבוהה של מיומנות. כמו כן בעבודה עם עץ מלא יש להכיר את מבנה הסיבים של העץ ולדעת כיצד 'ללכת עימם' באופן שיתמוך בצורה המבוקשת וידגיש את תנועתו של העץ. כל זאת ועוד מבוצע על ידינו עם חומרים טבעיים ללא שימוש בברגים או מסמרים, ועם צבעים בטוחים לשימוש על ידי ילדים.

להזמנת צעצועים מעץ מלא ישירות דרך האתר של סטודיו סתיו לחץ כאן.

 

 

השאר תגובה

כל התגובות מונחות לפני פרסומן