עיצוב וייצור צעצועי עץ איכותיים

במותג המוערך סטודיו סתיו מעצבים ומייצרים בעבודת יד צעצועי עץ מלא, קסומים וייחודיים, אשר שואבים השראה מעולם הטבע וממחוזות ילדות שופעים בדמיון ויצירה. כמו כן, בסטודיו, עיצוב צעצועים הייצור הוא בעבודת יד מוקפדת ומדויקת, בשימוש חומרים טבעיים בלבד, עד לקבלת תוצר סופי אסתטי ואיכותי, אשר נשמר למשך הרבה מאוד שנים.

הסיפור ארוך השנים של צעצועי עץ

 המסורת של ייצור צעצועי עץ נפרשת אחורה בזמן למאות ואלפי שנים, עם ממצאים של צעצועי עץ שהתגלו עוד ביוון העתיקה. עם השנים הם התפשטו לכל רחבי מדינות אירופה שופעות היערות, שהעצים שלהן היווי חומר גלם זמין לייצור צעצועים. מחומר גלם זה ייצרו מגוון רחב של צעצועים בכל רמת מורכבות ולכל המעמדות בחברה.

 הירידה בייצור צעצועים מעץ התרחשה במאה העשרים, עם הפלסטיק הזול שהחליף אותם על גבי פסי ייצור המוניים. אלא שכבר בסוף אותה מאה החלו להבין את החסרונות והנזקים של הפלסטיק, ובמדינות מפותחות רבות חזר הביקוש לצעצועי איכות מעץ. כך למשל, אחת המדינות המובילות בתחום ייצור צעצועי עץ הינה צ'כיה, בה פועלים מפעלים משפחתיים רבים המייצרים בין היתר צעצועים לפעוטות, בובות, צעצועים על גלגלים, אבני בניה ועוד. כמו כן, בשנים האחרונות החלו להופיע גם בישראל אומנים המייצרים צעצועי עץ, ביניהם יש מקום מיוחד לסטודיו שלנו.

עיצוב וייצור על בסיס מסורתי

 אנו בסטודיו מאמינים בייצור צעצועי עץ לפי מלאכות מסורתיות שמקומן הופך בימנו עוד יותר חשוב כמענה לעולם טכנולוגי מתקדם. אנו מאמינים בחשיבות של ייצור צעצועים שלא יצאו מפס המוני חסר אישיות, אלא שיש בהם חותמת אומן אישית ייחודית שאין לה תחליף. כל זאת מוביל לעיצוב של דמויות חיות וצמחים כפריט משחק לילדים וכפריט דקורטיבי.

ייצור צעצועי עץ מלא

 כל צעצועי העץ היוצאים תחת ידנו עשויים מעץ מלא. לכן, שלא כמו לוחות עץ מעובדים, הליך עיבודם הינו הרבה יותר ממושך ונדרש במלאכה מוקפדת ומדויקת. כמו כן בייצור הצעצועים שלנו אנו עושים שימוש בחומרי גלם טבעיים כמו לבד וצמר, עם צבעים איכותיים על בסיס מים בטוחים לשימוש על ידי הילדים. כל זאת במטרה לספק צעצוע איכותי ובטוח, עם מגע טבעי ונעים, אשר שלא כמו צעצועים מודרניים הממהרים להישבר, יחזיק מעמד למשך הרבה מאוד שנים ויעבור בשמחה מילד אחד לשני.

עיצוב צעצועי עץ בהשראת הטבע

 מלבד היתרון של שימוש בעץ טבעי כחומר גלם, אנו מעצבים צעצועי עץ בהשראת הטבע הישראלי, עם חיות וצמחים מקומיים נפוצים, נדירים ואף כאלו הניצבים בסכנת הכחדה. מדובר בחיות וצמחים כדוגמת שיחי פטל, לוטרה, פרא, גירית דבש, שועלים, צבאים וקיפודים. הבחירה בחיות אלו מאפשרת לילדים להתחבר לטבע העוטף אותם, להכירו יותר טוב ולהיות מודעים לשמירה עליו ולסכנות שעומדות בפניו.

עיצוב צעצועים למשחק פתוח

שלא כמו מרבית הצעצועים שיש בשוק, עם חזות ריאלית מרובת פרטים, אנו שמים דגש דווקא על עיצוב צעצועים בעלי חזות מופשטת, שקטה ונקייה. גישה זו מספקת לילד אובייקט המזמין למשחק פתוח, הנותן דרור לדמיון וחשיבה יצירתית, עם דמויות מעץ היכולות לגלם תפקידים שונים, למשל במשחק דמויות של שני חברים ביער, בנייה של מגדל קוביות ועוד. זהו משחק שגם מפתח את תודעת העצמי ואת העצמאות של הילד.

כמו כן, סוג זה של עיצוב צעצועים מתאים לגישת החינוך האנתרופוסופי ולגישת החינוך מונטסורי. הצעצועים הולכים ידי ביד עם שמירה על איכות הסביבה, בהיותם מיוצרים בארץ מחומרים ברי קיימא, עם הליכים שאינם מזיקים לסביבה וחומרים עמידים לאורך זמן.

להזמנת צעצועי עץ איכותיים וייחודיים ישירות דרך האתר של  סטודיו סתיו לחצו כאן.